F.A.M.E YOGA KURS

KLASSISK YOGA  & MEDITATION
8 veckors yoga kurs (75 min/klass, totalt10 tim), öppen nivå.
Kursen är för dig som är helt nybörjare/lätt fortsättning eller som har tidigare utövat yoga eller deltagit på Klassisk Yoga & Med. steg I på F.A.M.E FITNESS. Träna smartare - inte hårdare! Träna yoga!

Träna smartare - inte hårdare! Träna yoga !
 
INFO OM F.A.M.E Klassisk Yoga & Meditation
Innehåller andningsövningar, stående, sittande och liggande yogaövningar samt avslappning. Yogan gör oss starkare och fyller på våra energidepåer så att vi orkar mer, och den hjälper oss samtidigt att slappna av och vila. Yogan tränar oss att var närvarande i varje ögonblick genom att vi tänker bort det som stör vår koncentration; det som hämmar oss och gör oss rastlösa.

EFFEKTER AV YOGA
- Stressreducerande
- Du blir starkare och smidigare
- Rygg, höft och axelbesvär lindras
- Koncentrationsförmågan ökar
- Muskelspänningar släpper
- Slaggprodukter rensas ur kroppen
- Balansförmågan och kroppskännedomen förbättras
- Du blir piggare och mer harmonisk
- För dig som är nybörjare till medel 

SVÅRIGHETSGRAD
Öppen nivå.

PRIS 
Klicka här!

YOGA LÄRARE
Silvia Nilsson Cickovska

ÖVRIG INFO
Anmälan är bindande! Ingen återbetalning kan göras vid bokning inom 30 dagar för kursstart. Samtliga priser är inkl. moms.

BOKNING / AVBOKNINGS REGLER
Klicka här för att komma till sidan för bokning av denna kurs samt läs mer om nästa kursstart och tider
 
VARMT VÄLKOMMEN!

POSITIVA HÄLSO EFFEKTER MED YOGA

I YOGA läggs stor vikt vid att utveckla närvaro och att acceptera sig själv som man är just nu – sin kropp, sina tankar och känslor. 

 

Träna smartare, inte hårdare!

 

FÖRÄNDRING i den mån den behövs, inträffar sedan som en naturlig konsekvens av ett regelbundet utövande av yoga och meditation.


MEDVETENHET är ett centralt begrepp inom yoga. Att vara medveten innebär att vara ständigt närvarande i nuet, att vara uppmärksam. Med uppmärksamhetens hjälp upptäcker man spänningar och blockeringar av såväl fysisk som mental och emotionell natur.

Man lär sig också att lösa upp dessa från grunden. Avslappning är en viktig aspekt i alla slag av yogaövningar, men vi undervisar också i en särskild metod för systematisk avslappning på alla nivåer – Yoga Nidra.

 

FYSISKA RÖRELSER

Yogarörelserna stärker vår kropp och renar meridianssystemet, dvs de energibanor som löper genom kroppen. Parallellt med den fysiska kroppen har alla människor en energikropp som bl a innefattar meridianer och chakras, olika energicentra i vår kropp.

När vi utövar yoga aktiveras detta subtila energisystem och en vitalisering och rening startar.

 

ANDNING

Hur vi andas påverkar hur vi tänker och känner. En medveten djup andning stillar vårt sinne och får oss att bli mer kroppsmedvetna. En stressad och omedveten andning gör sinnet ytterligare rastlöst och splittrat. En effektiv andning ökar dessutom syreupptagningen och hjälper kroppen att utsöndra avfallsprodukter via lungorna.

 

MEDITATION

Före ett yogapass stillar vi sinnet någon minut och vänder uppmärksamheten inåt. Under hela passet är vi fokuserade på vår kropp och sinne - hela tiden i nuet. Yogapasset avslutas med en längre djupavslappning eller meditation. Vi rundar av genom att låta det lugn som uppstår få sjunka in. Att låta sinnet vila i stillheten.